Monday 16 August 2010

Renato Baretić: Osmi povjerenik

Nakon što se probudi, Siniša, zagrebački političar i glavni junak romana, je smijenjen sa svih svojih pozicija uslijed političkog skandala koji se dogodio protekle noći i za kaznu poslan na maleni otočić u Dalmaciji da bude Vladin povjerenik i uspostavi lokalnu vlast. On pravi naivac, a i mi s njim, se tek moramo naviknuti na jedan pomaknuti svijet koji vlada na otoku gdje nema mobitela, gdje je tek jednom stanovniku ispod 60 godina i gdje nitko zapravo nema potrebe za lokalnom vlašću, jer stanovnici zadovoljavaju svoje potrebe na drugi način. Ali dok ne uspostavi pravni poredak na otoku, Siniša se ne može vratiti u Zagreb i u političke igre koje ga zaokupljaju, te za koje živi.

U tom raskoraku želja se razvija i radnja ovog romana i srećemo još četiri dirljiva junaka - Tonina, Selima, Zehru i tajanstvenog svjetioničara. Srećemo tu osobne tragedije, otočki mentalitet, sukob modernog i tradicionalnog i priču o junaku koji mora biti udaljen od civilizacije da bi pronašao ono što je njemu zapravo bitno u životu. Ako vas ovo sve podsjeća na seriju Život na sjeveru i ludi Cicely, niste puno pogriješili. Otok se zove Trećić (jer naravno postoji i Prvić i Drugić s kojima je Trećić u zavadi), a Siniša je već osmi povjerenik koji pokušava uvesti red na otok.
Otočani govore svojim dijalektom, koji sam ja uglavnom preskakao, jer je bio pretežak za dešifrirati. Bitno je da je zadnja fraza izrečena na tom dijalektu i u njemu je sadržan kraj knjige (koji dakako onda nisam razumio).

Premda sve počinje kao zabava i ispričano na humoran način, ipak sam bio dirnut na kraju jer sam zavolio likove baš onakvima kakvi su. U svakom slučaju pročitati. Meni je bila izvrsna priča o tome kako jedan odlazak u zabit može završiti osobnom transformacijom.

No comments:

Post a Comment